Date of publication: 25.07.2023 23:52
Date of changing: 26.07.2023 00:48

 

 

        Қосымша ақпаратты қамтитын белгіге қатысты

        «Жарнама туралы» Қазақстан Республикасы Заңының(бұдан әрі – Заң) 3-бабының 1-2) тармақшасына сәйкес жарнама – кез келген құралдардың көмегiмен кез келген нысанда таратылатын және немесе) орналастырылатын, белгілі бір адамдар тобына арналмаған және жеке немесе заңды тұлғаға, тауарларға, тауар белгiлерiне, жұмыстарға, көрсетiлетiн қызметтерге қызығушылықты қалыптастыруға немесе қолдауға арналған және оларды өткiзуге ықпал ететін ақпарат.

        Сонымен қатар, жоғарыда аталған баптың 7-2) тармақшасында маңдайша – дараландыру құралдарын қоса алғанда, жеке және заңды тұлғалардың атауы және қызметінің түрі туралы ғимаратқа кірер жолдардың саны бойынша оған кірер жолдың шегінде және (немесе) алып жатқан аумақ қоршауына кірер жолда, сондай-ақ жеке және заңды тұлғалардың нақты тұрған және тауарларды өткізетін, жұмыстарды орындайтын және қызметтерді көрсететін жерлердегі ғимараттарының,оларға жапсарлас құрылыстарының және уақытша құрылысжайларының шегіндегі шатырларда және қасбеттерде орналастырылатын ақпарат.

         Егер маңдайша анықтауға жататын объект қызығушылықты қалыптастыруға арналған қосымша ақпаратты қамтыса, онда бұл объект жарнама болып табылатынын айта кету керек.

        Өз кезегінде, материалдарда хатқа ұсынылған ақпарат, ол акциялар, жеңілдіктер және басқалар туралы хабарлайды, қызығушылықты қалыптастырады, осыған байланысты бұл объектілер жарнама ұғымына жатады.

       

         Қызмет түрі және осы ұғымды байланыстыратын қандай жарнамалық объектілер ұғымына қатысты төлемге жатпайды/жатпайды.

        Заңда «қызмет түрі» ұғымының анықтамасы қарастырылмаған.

        Сонымен қатар, жоғарыда айтылғандай, қызмет түрі туралы ақпарат маңдайша анықтамасына жатады.

        Мысалы, егер азық - түлік дүкенінің маңдайшасында дүкеннің атауы және «өнімдер» қызметі туралы ақпарат болса, бұл маңдайша.

        Егер қосымша ақпарат көрсетілсе, мысалы, «жаңа өнімдер, арзан өнімдер» және қызығушылықты қалыптастыратын басқалар жарнама болады.

 

        ⬇⬇⬇ Акциялар, жеңілдіктер, телефон нөмірлері, электрондық пошта мекенжайы туралы ақпарат болған кезде ғимаратқа кіре берісте не ғимарат аумағында орналасқан жарнамалық объектілерге ақы төлеуге қатысты.

        Заңның 3-бабының 9) тармақшасына сәйкес сыртқы (көрнекі) жарнама – сыртқы (көрнекі) жарнама объектілерінде орналастырылған және елді мекендердегі үй-жайлардың шегінен тыс ашық кеңістікте, жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарының бөлінген белдеуінде, елді мекендерден тыс жердегі үй-жайлардың шегінен тыс ашық кеңістікте және жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарының бөлінген белдеуінен тыс жерде көзбен көруге қол жетімді жарнама.

        Жоғарыда көрсетілген түсініктеме үй-жайлардан тыс орналастырылатын көрнекі қабылдауға қолжетімді жарнамаға Қазақстан Республикасының салық заңнамасында белгіленген тәртіппен және мөлшерде ақы салынатынын айқындайды.

 

        Жарық конструкция қатысты

        Заңның 3-бабының 10) тармақшасына сәйкес сыртқы (көрнекі) жарнама объектісі – жарнаманы тарату және (немесе) орналастыру үшін пайдаланылатын құрылысжайлар, әртүрлі көлемдегі немесе жалпақ конструкциялар, оның ішінде экрандар мен электронды таблолар, жарықты конструкциялар және өзге де құралдар.

         Осыған байланысты жарық конструкция_ сыртқы (көрнекі) жарнамаға жатады.

         Өз кезегінде, жарық белгілерін орналастырғаны үшін төлемнің тәртібі мен мөлшері құрылымның көлеміне байланысты Қазақстан Республикасының салық заңнамасына сәйкес жүргізілетінін тағы да атап өтеміз.

 

          Көрсеткіш ұғымына қатысты

          Заңның 3-бабының 7-3)-тармақшасына сәйкес, нұсқағыш жерде немесе байланыс желісі мен жарық беру тіреулерінде орналастырылған, ұйымның, сауда немесе өзге де объектінің тұрған жерін көрсететін және оларға тікелей жақын жерде орналасқан, тек қана олардың атауы, дараландыру құралы (болған кезде) және навигация туралы ақпаратты қамтитын, екі шаршы метрді қоса алғанға дейінгі көлемдегі конструкция.

         Осыған байланысты көрсеткіш сыртқы (көрнекі) жарнама болып табылмайтынын және төлемге жатпайтынын атап өтеміз.

 

          Баннерді орналастырғаны үшін ақы төлеуге қатысты

          Үйдің қоршауында орналасқан баннер жарнама анықтамасына жатады, өйткені сыртқы кеңістікте вуалды қабылдауға қол жетімді және Қазақстан Республикасының салық заңнамасына сәйкес сырқты (көрнекі) жарнама объектісі ретінде ақы салынады.

 

          Мемлекеттік кірістер органдарына мәліметтерді ұсынуға қатысты

          Заңның 11 - бабының 2-1-тармағына сәйкес хабарламаларды сыртқы (көрнекі) жарнаманы орналастыратын жарнама таратушылар республикалық маңызы бар қалалардың, астананың, облыстық маңызы бар қалалардың, сондай-ақ аудандардың жергілікті атқарушы органдарына жібереді.

          Сонымен қатар, Заңның жоғарыда аталған бабының 4-тармағына сәйкес осы баптың 2-1-тармағында айқындалған жергілікті атқарушы органдар мемлекеттік кіріс органдарына Қазақстан Республикасының салық заңнамасында белгіленген тәртіппен төлемақы төлеушілер, төлемақы сомалары, сыртқы (көрнекi) жарнама орналастырылатын кезең мен орын, хабарламаның жіберілгені (жіберілмегені) туралы мәлiметтердi ұсынуға мiндеттi.

          Осылайша, хабарламалар аудандардың жергілікті атқарушы органдарына жіберіледі, олар өз кезегінде мәлеметтерді мемлекеттік кіріс органдарына ұсынуға міндетті.

         «Құқықтық актілер туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 60-бабының 4-тармағына сәйкес мұндай түсіндірмелердің міндетті заңдық күші болмайды және ұсынымдық сипатта болады.

 

                                                   СҚО бойынша Мемлекеттік кірістер департаменті