Date of publication: 09.06.2023 12:29
Date of changing: 09.06.2023 12:31

Салықтық тексеру - салық органдары жүзеге асыратын ҚР салық заңнамасының орындалуын тексеру.

Салық кодексінің 142-бабына сәйкес, салықтық тексерулер келесі түрлерге бөлінеді:

1) тәуекел дәрежесін бағалау негізінде мерзімді салықтық тексерулер;

 2) жоспардан тыс салықтық тексерулер

 Тәуекел дәрежесін бағалау негізінде мерзімді салықтық тексерулер салық есептілігін, уәкілетті мемлекеттік органдардың мәліметтерін, сондай-ақ салық төлеушілердің (салық агенттерінің) қызметі бойынша ресми және ашық ақпарат көздерінен алынған мәліметтерді талдау нәтижелері бойынша салық органдары салық төлеушілерге (салық агенттеріне) қатысты тағайындайтын тексерулер болып табылады.

Уәкілетті органның шешімімен бекітілген жартыжылдық кесте тәуекел дәрежесін бағалау негізінде мерзімді салықтық тексерулерді тағайындау үшін негіз болып табылады.

Тексерулер жүргізудің жартыжылдық кестелеріне өзгерістер енгізуге жол берілмейді.

Уәкілетті орган интернет-ресурста тексерулер жүргізудің жартыжылдық жиынтық кестесін тексерулер жүргізілген жылдың алдындағы жылдың 25 желтоқсанына дейінгі және ағымдағы күнтізбелік жылдың 25 мамырына дейінгі мерзімде орналастырады (СК 145 б.2 тт.)

           Осы баптың 2-тармағында көрсетілмеген, оның ішінде жүзеге асырылатын тексерулер жоспардан тыс салықтық тексерулер болып табылады:

1) салық өтініші бойынша немесе салық төлеушінің (салық агентінің) шағымы бойынша жүзеге асырылады.

2)Салық төлеушінің осы Кодекстің 432-бабының 1 және 2-тармақтарын қолдануға байланысты табыс етілетін қосылған құн салығының асып кету сомаларының дұрыстығын растау жөніндегі салықтық өтініші бойынша.

3) Қазақстан Республикасының Қылмыстық-процестік кодексінде көзделген негіздер бойынша;

4) салық төлеуші (салық агенті) осы Кодекстің 96-бабында айқындалған тәртіппен камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жою туралы салық органдарының хабарламасын орындамаған жағдайда.

Осы тармақшаның ережесі осы Кодекстің 96-бабының 4-1-тармағында көрсетілген кезеңде және жоғары тұрған салық органы және (немесе) уәкілетті орган немесе сот осы Кодекстің 96-бабының 4-тармағында көрсетілген шешімге шағымды қараған кезеңде қолданылмайды;

5) жер қойнауын пайдаланудың лицензиялық режиміне жер қойнауын пайдалану құқығын қайта ресімдеу жағдайларын қоспағанда, жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшарттың қолданылу мерзімінің өтуіне байланысты;

6) Қазақстан Республикасының салық заңнамасына сәйкес салық төлеуші (салық агенті) мен оның дебиторлары арасындағы өзара есеп айырысуларды айқындау мәселелері бойынша жүзеге асырылады.

7) салық төлеушінің талап етуі бойынша қайтаруға ұсынылған қосылған құн салығының асып кету сомаларының дұрыстығын растау бойынша қосылған құн салығы бойынша декларацияда;

8) қосарланған салық салуды болдырмау және салық төлеуден жалтаруды болғызбау мәселелерін реттейтін халықаралық шарттың ережелерін қолдануға байланысты, сондай-ақ резидент нестің осындай салық өтінішін қайта қарау туралы өтінішіне байланысты бейрезиденттің бюджеттен табыс салығын қайтаруға арналған салықтық өтініші бойынша;

9) банктердің және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдардың Қазақстан Республикасының салық заңнамасында, сондай-ақ орындалуын бақылау салық органдарына жүктелген Қазақстан Республикасының өзге де заңдарында белгіленген міндеттерді орындауы мәселелері бойынша;

10) шот-фактураны жазып беру жөніндегі іс-қимыл (іс-қимыл) бойынша салық міндеттемесін айқындау мәселелері бойынша, оның жасалуын сот жұмыстарды нақты орындамай, қызметтер көрсетпей, тауарларды тиеп-жөнелтпей жүзеге асырды (жүзеге асырылды) деп таныған;

11) уәкілетті органның шешімі негізінде;

12) осы Кодекстің 142-бабының 5-тармағында, 144-бабының 2-тармағында және осы баптың 7-тармағында белгіленген жағдайларда салық органының шешімі негізінде жүзеге асырылады (СК 145 б. 2 тт.)

.

Уәкілетті органның шешімі бойынша жоспардан тыс тақырыптық салықтық тексеру жүргізу үшін салық төлеушілерді айқындау кезінде мынадай факторлардың біреуінің болуы ескеріледі:

1) электрондық шот-фактураларды жазып беру шектелген тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) берушілермен өзара есеп айырысулардың болуы;

2) Салық кодексінің 142-бабы 1-тармағының 3-1) тармақшасына сәйкес жұмыстарды нақты орындамай, қызметтер көрсетпей және тауарларды тиеп-жөнелтпей шот-фактураны жазып беру бойынша іс-әрекеттер жасау фактісі бойынша сотқа дейінгі тергеп-тексеру жүргізілетін тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) берушілермен өзара есеп айырысулардың болуы;

3) қойылған хабарламалар мен хабарламалар бойынша камералдық бақылау нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтарды жоймау;

4) салықтарды төлеуден жалтару схемасын анықтау, оның ішінде өзара есеп айырысу бойынша контрагенттер тізбегін пайдалану арқылы олардың арасында сатып алынған тауарлардың шығу тегі, қызмет көрсету мүмкіндігі жоқ, капиталды шығару белгілері бар;

5) бұрын есептелген салықтарды азайта отырып, оның ішінде бұрын тексерілген кезең үшін қосымша салық есептілігін ұсыну;

6) конституциялық құрылысқа, ұлттық және экономикалық қауіпсіздікке тікелей және (немесе) тікелей қауіп төндіретін мәліметтер мен фактілердің болуы.